Wednesday, 9 March 2011

STRAWWBERRY WITH COKLAT...!!!!!

Dimulakan dengan bismillah....(nyanyian lagu raihan)

ok resepi kedua yg bakal ku kongsi ini harap2 yer dpt menceriakan hati2 anda sekalian apabila berjaya membuat dan akhirnya MAKAN LAH....

seperti biasa kenalah ada bahan2 utama....seperti di bawah...

1. mestilah yg wajib ade klo nk wat bende STRAWBERRY....klo x...xde yer nme resepi yer itu...



2. yg kedua paling penting mestila coklat yer...hahaha...kalau x mne ade nme resepi ye strawberry gn coklat....hik3


3.AIR SUAM sikit jer...



4. mestilah SUSU PEKAT...sebagai penambah rasa...xde gambo la plak...ok je kan....hik3...

5. Pinggan atau pon bekas yang comel....



ok selesai bahan...

boleh la kita mulakan skarang...

mula2...

kita campur coklat dan juga susu pekat di dalam mangkuk kecil agar mudah untuK digaul bersama air suam...
sukatan coklat dan susu pekat mengikut cita rasa masing2....

untuk makluman...jangan letak terlalu banyak air suam nya...agar acuan coklat menjadi pekat...kita bukan nk cair2 macam resepi yang pertama kita....

acuan coklat biar pekat melEkat agar mudah untuk dimakan bersama strawberry...

selesai sahaja campuran coklat....susun strawberry di atas pinggan...cantik3 taw...jangan main terabor je...jika terdapat daun strawberry...nak buang ke xnak xkesah...

kemudian curahkan campuaran coklat bersam susu pekat tadi di atas strawberry yang telah disusun cantik di atas pinggan...maka hasilnya akan jadi seperti gambar di bawah ini...



selesai sudah resepi kedua dari saya berasaskan strawberry....SELAMAT MENCUBA DAN ENJOY MAKANNYA...
KITA SUDAHI DENGAN ALHAMDULILLAH...(versi lagu raihan)

2 comments:

  1. nakkkkkkkkkkkk...ade kt bwh la ni ye...hehe

    ReplyDelete
  2. mne ade kat bwh yer...xde strawbrry pon...

    ReplyDelete

Recent Comments